< p>

OUR BLOG

04 jan 2017

Blog Dharminder van Xerox – Een high-five. Ook nog over 5 jaar!

Een high-five. Ook nog over 5 jaar!

Dharminder

Dharminder Biharie is Business Development Manager bij Xerox Nederland.

Een high five van Xerox en XA. Dat doen we met grote regelmaat, om zo het persoonlijke en intensieve contact met elkaar te benadrukken. Wij blijven als Xerox Nederland altijd in gesprek met onze partner XA. En XA is weer een deskundige gesprekspartner voor u. We houden wederzijds onze deskundigheid op peil door kennis te delen, trends waar te nemen en onze gezamenlijke aanpak daarop af te stemmen. Dat is belangrijk. U wilt immers zeker weten dat u met een partner werkt die op de hoogte is van uw markt en de nieuwste ontwikkelingen in die markt. U weet zelf hoe belangrijk dat is. Als ondernemer ben u toch ook voortdurend met uw klanten in gesprek?

XA en Xerox gaan inmiddels al 25 jaar hand in hand voor het maximale resultaat bij u. En zelfs na 25 jaar komen er nog steeds nieuwe inzichten uit onze gesprekken voort. Dat is de toegevoegde waarde van partners die open zijn naar elkaar toe.

Eén van de meest gestelde vragen in die gesprekken van nu is bijvoorbeeld of het verstandig is om over te gaan naar inkjet in plaats van toner. Eigenlijk is er geen eenduidig antwoord te geven op die vraag. Inkjet gaat qua technologie erg hard, maar voor elke afdruktechnologie zal een toepassingsgebied blijven bestaan. Het is nooit het een óf het ander, maar altijd een juiste combinatie van diverse beschikbare oplossingen. Welke techniek uiteindelijk het best kan worden toegepast, voor het maximale resultaat, blijft nog een beetje koffiedik kijken. Hoe het landschap er over 10 jaar uit zal zien weet niemand, maar het zal altijd neerkomen op ‘het beste van alle werelden’.

Zoals Johan Cruijff al zei: ‘Elk voordeel heb ze nadeel…’ Het nadeel van inkjet is duidelijk: de droogtijd, ook al wordt dat versneld door veel energie (high speed inkjet). Voor de thuismarkt is er een alternatief met primers of coatings op de print, maar dat maakt het printje wel meteen duurder. Voor de kantooromgeving is dit (nog) geen goed alternatief.

Wie zich bezig houdt met technische vraagstukken is volgens de Strategyzer® methode met een verkeerd vraagstuk bezig. Het klinkt vreemd om dat uit onze mond te horen. Laat ik het anders formuleren: wie heeft er 500 klanten per dag bijgekregen toen hij een digitale pers, conventionele pers of nieuwe licentie van Adobe Suite kreeg? Het antwoord daarop is stilte. Bijna alle ondervraagden geven aan dat dat nooit is gebeurd. Met andere woorden: je business model en je toegevoegde waarde voor de klant maken het verschil. Niet zozeer de technologie, die het overigens wel mogelijk maakt verder aan die toegevoegde waarde te werken.

Als ondernemer in de grafimedia-industrie is het belangrijk jezelf te blijven uitdagen. Elke dag zijn er verbeteringen aan te brengen en nieuwe kansen te ontdekken. De rol van de grafimedia-ondernemer verschuift langzaamaan naar die van communicatie-architect in plaats van -producent. XMpie is één van de crossmedia-platforms die een bijdragen leveren om die rol optimaal te vervullen. Wij kunnen u helpen om te gaan met die veranderingen en zo het maximale resultaat (blijven) halen voor uw klanten. Blijven verbeteren en innoveren: dát is cruciaal voor een gezonde toekomst. Stilstaan is achteruit gaan.

Lees managementboeken en laat uw inspireren door anderen, maar houd een open oog voor wat voor UW onderneming en UW klanten belangrijk is.

Wie over vijf jaar nog een high five wil kunnen uitdelen, moet voortdurend meeveranderen.

Wilt u op de hoogte blijven van belangrijke ontwikkelingen? Kijk op de volgende sites:

scannen, printen, digitaal archief, beheren en privacy
Document Professionals

wesley