< p>

OUR BLOG

30 mei 2017

Interview Jordy van Keken

Interview Jordy van Keken

Jordy

Jordy van Keken is de spin in het web van Managed Print Services bij XA. “De reacties van klanten zijn het gaafste aan mijn baan. Het is mooi als ze onder de indruk zijn en waarderen dat je je best voor ze doet.”

Managed Print Services

Met Managed Print Services wordt er software geïmplementeerd waarmee het machinepark van klanten gemonitord wordt en indien nodig verbruiksmaterialen automatisch worden bijbesteld. “Ik ben verantwoordelijk voor het hele proces van activatie tot nazorg. Daardoor heb ik heel veel klantcontact. Zodra een printer wordt opgeleverd, wordt de software geïnstalleerd en ik zorg dat die geactiveerd wordt. Als ze daarna vragen hebben over de software, bestellingen of storingen dan komen ze rechtstreeks bij mij uit.”

Samenwerken

Op die manier vliegen de dagen voorbij voor Jordy. “Ik heb super veel contact met verschillende mensen. Monteurs, Xerox, klanten, leveranciers: van alle kanten kan ik vragen verwachten. Het is heel belangrijk om overal de juiste wegen en contactpersonen te kennen. Dan ontstaat er een wisselwerking en kun je echt samenwerken. Ik vind het heel leuk om er samen voor te zorgen dat alles soepel verloopt voor onze klanten.”

Snel schakelen

Daarvoor heeft hij ook zijn collega’s hard nodig. “Ik heb leuke, jonge collega’s en het is heel gezellig op de afdeling. We hebben elkaar ook echt nodig, dus het is fijn dat we onderling goed contact hebben. We weten goed wat we aan elkaar hebben. Ik weet precies wie ik waarvoor moet inschakelen en dat het dan gewoon voor elkaar komt.”

Dat is niet alleen intern handig, maar ook in het voordeel van klanten. “Dat is ook de kracht van XA: iedereen heeft zijn eigen specialisme en specifieke functie. Zo wordt alles snel geregeld. Als een klant problemen heeft, kunnen we snel schakelen.”

Trots

En daar is hij trots op. “Begin dit jaar heeft Xerox ons beloond met de Partner of the Year Award in de categorie Xerox Partner Print Services. We hebben de XPPS award gekregen door de snelle implementatie van onze Managed Print Services. Het is mooi om deze bevestiging te krijgen dat we goed bezig zijn. We gaan verder dan alleen het leveren van software. We brengen bedrijfsprocessen in kaart en onderzoeken hoe we onze services passend kunnen maken voor het maximale resultaat. Als we zien dat het een keer niet goed gaat, dan onderzoeken we hoe dat kan.”

Zo was er op een gegeven moment een klant die wel drie toners per week aan zwart en geel verbruikte. “Dat staat gelijk aan 24000 printjes. Managed Print Services gaat uit van het gemiddelde gebruik, maar daardoor zat deze specifieke machine regelmatig zonder toner. Het bleek dat ze op deze machine heel veel printten in de kleuren van hun huisstijl, zwart en geel. We hebben toen voorgesteld om ander papier te gebruiken, om zo het inktverbruik te verlagen. Hoe afwijkend het printgedrag of de situatie van de klant ook is, er is altijd tot een oplossing te komen.”

Ontspanning

Naast het harde werken, is er gelukkig ook nog tijd voor ontspanning. “Ik voetbal bij Hoogland en bezoek regelmatig festivals. Verder kijk ik graag films en series. Ook ben ik gek op sport dus kijk graag voetbal en ga deze zomer naar de Formule 1.”

Toekomst

Over zijn doelen in de toekomst is hij heel duidelijk. “Ik zou klanten nog beter willen voorlichten over de meerwaarde van Managed Print Services. We kunnen nu ook printers van andere merken beheren en bijbehorende toners leveren. Veel bedrijven hebben namelijk verschillende printers staan en zo kunnen we het hele printerpark beheren. Met zo’n totaaloplossing kunnen we echt het maximale resultaat voor klanten behalen!”

scannen, printen, digitaal archief, beheren en privacy
Document Professionals

wesley